صدرا صدرا ، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 19 روز سن داره

هدیه آسمانی

دایره لغات صدرا

1390/7/20 8:52
نویسنده : مامان مهدیه
450 بازدید
اشتراک گذاری

پسرم امروز 1سال و6 ماه و1٣ روز سن داره هنوز کامل صحبت نمیکنه،اما کلی کلمه میگه که براتون توضیح میدم:قلب

دد

 بابا

ماما

میمی

عمو

ماه

هاپو

اتیس(آتیش)

بیییم(بریم)

باوو(میو/گربه)

وقتی با چیزی هم مخالف بیستا نه پشت هم میگه نه نه نه نه نه نه

وقتی بهش میگم صدرا چی میگه تند تند میگه تو تو (توپ) آبه آبه آبه بییم (بریم)

ناگفته نمونه که صدرا از 8 ماهگی وقتی صدای آهنگ شِکـْـلـَکْ هآے خآنومےمیومد خودشو تکون تکون میداد،کم کم رفت تو کار سر ودستاشو دوتایی میاورد بالا.الان کامل میرقصه دور خودش میچرخه دست میزنه دستاشو میچرخونه انگشتشو میذاره رو لبش(مثلا داره سوت میزنه).خلاصه کل مجلسو تنهایی گرم میکنه

در ضمن صدرا الان ٥تا دندون داره،٢تا پایین ٣تا بالا،وقتی میخواد منو صدا کنه میگه :

ماما ماماا مامی ماماااا ماما مامییی مامااااااااا

الهی مامان فدات بشه 

وقتی هم میخواد منو بترسونه میگه هاپو اوووووووووووووو

وقتی میخواد بوس کنه لباشو میذاره رو لپم ومیگه آبببهniniweblog.com

وقتی میخواد خداحافظی کنه دستاشو تکون میده ومیگه بابابا(بای بای)

وقتی میگیم خودتو لوس کن چشماشو میبنده وسرشو کج میکنه ویه لبخند ملیح میزنهniniweblog.com

تازه وقتی میخوره زمین یا کسی دعواش میکنه میاد به من میگه د د د یعنی من دعواش کنم

سوار تاب که میشه میخونه تا تا اباییی(تاب تاب عباسی)niniweblog.com

اگه چیزی هم بخواد دستشو تکون میده ومیگه بی بی (یعنی بده)niniweblog.com

اگه بخواد جایی بره دست منو میگیره ومیگه بی بی(اینجا یعنی بیا)

ارادت خاصی هم به گربه داره هرجا که گربه میبینه داد میزنه میگه باووووو

وقتی میگم صدرا کو،صدرا نیست زودی دستاشو میذاره رو صورتشو میگه دااا(دالی)چشمک

حالا بازیایی که الان انجام میدهniniweblog.com

فوتبال که رو شاخشه،تا میگم صدرا میخوایم بریم دد اول توپشو بر میدارهniniweblog.com

عمو زنجیر باف: وقتی براش میخونم بلند داد میزنه میگه ب ب (بله)اگه آروم بخونم صدرا آروم جواب میده اگه با صدای کلفت بخونم صدرا هم همونطوری جواب میده،خیلی باحاله.آخرشم میگم به صدای چی میگه چهار دست وپا راه میره ومیگه باوووووو

niniweblog.com

شعری هم که میخونه اینه

niniweblog.com

ببیی میگه به به دنبه داری نه نه پس چرا میگی به به (البته تا چند وقت پیش که بله نمی تونست بگه براش که میخوندم میگفت نه نه)niniweblog.com

خلاصه این پسره عشق مامان باباشه،واقعا که نعمت،وقتی خسته از سر کار میام بدو بدو میاد بغلم وسفت بغلم میکنه ،فقط لبخند صدراست که به من نیرو میده انگار که تازه متولد شدم.

مامانی دوووووست دارم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

ثمين
29 مهر 90 17:43
سلام گلم! ايشاله كه خوبي و خوش! من توي وبلاگم ايده براي سيسموني و جشن تولد و تزيين غذاي كودك دارم اگه يه سر بزنيد خوشحال ميشم. راستي! اگه دوس داريد عكس ني ني خوشكلتونو رو ديوار دنياي نفيس به يادگار نصب كنيد يه سر به اينجا بزنيد: http://2nyaienafis.niniweblog.com/pagegoodnini.php
یاسمن دختراسمانی 12ساله
1 آبان 90 17:07
ماشاا... نانازخاله جون به وب منم سر بزنید
deleted
2 آبان 90 12:46
قربونش برم كه دايره لغاتش زده رو دست لغتنامه دهخدا ببوسش به پسمل من هم سر بزن
مریم مامان درسا
2 آبان 90 16:28
سلام مامان مهدیه الهی من قربون اون عکست بشم که به دیوار آویزون شدی ،خوشکل من وقت کردی پیش منم بیا